Servicecontract overheaddeur afsluiten?
Servicecontract overheaddeur
ROMASS Business biedt verschillende serviceovereenkomsten aan voor overheaddeuren waarbij de geplande onderhoudsbezoeken altijd worden afgestemd op de behoeftes van je bedrijf. Met een serviceovereenkomst heb je toegang tot onze storingsdienst. Indien je overheaddeur een storing heeft, staat er binnen twee uur een monteur ter plaatse om de storing op te lossen. Afhankelijk van de huidige conditie, leeftijd, gebruiksomgeving en gebruiksintensiteit van je overheaddeuren kies je welke overeenkomst het beste bij je past. Dit doet ROMASS Business voor overheaddeuren van alle types en merken. Met een servicecontract van ROMASS Business voldoe je aan de wettelijke eisen waaraan een deur moet voldoen.
Hoogopgeleide technici
Al onze technici worden regelmatig bijgeschoold en hebben alle benodigde certificaten. Hierdoor zijn vakkundige reparaties en servicebeurten gegarandeerd, zodat je er verzekerd van bent dat je overheaddeur altijd in goede staat verkeert.
Uitstekend uitgerust
Onze technici hebben verreweg de meeste reserveonderdelen en gereedschappen bij in hun volledig uitgeruste servicebus. Op deze manier kunnen de meeste reparaties meteen ter plekke worden uitgevoerd om tijd en verdere stilstand van je overheaddeur te voorkomen.
Onderhoudsplicht
Als bedrijf ben je wettelijk verplicht om je overheaddeur minimaal één keer per jaar te laten onderhouden door gecertificeerde professionals. Dit om de veiligheid van je personeel en bezoekers te garanderen.
Dit staat onder andere beschreven in de volgende normen.
Normering NEN-EN 14341+A2
Elke overheaddeur dient te voldoen aan de NEN-EN 14341 normering. In deze norm staat omschreven dat elke overheaddeur minimaal één keer per jaar professioneel onderhouden en gekeurd dient te worden.
ARBO wetgeving 3.13
Bij een controle van de Arbeidsinspectie zal gecontroleerd worden op de functionaliteit en een geldige keuring van de industriedeur.
CE-markering
Elke overheaddeur dient te voldoen aan de CE-markering. Deze markering geeft aan dat de overheaddeur moet voldoen aan de daarvoor geldende veiligheidsregels. De CE-markering blijft alleen van kracht door de overheaddeur minimaal één keer per jaar te laten keuren door een gecertificeerde professional.
Welke onderdelen worden er bij een servicecontract van een overheaddeur onderhouden en gekeurd?